شهدای روستای خلیل آباد- شهرستان خمبن
آثار-عکس- وصیت نامه- دست نوشته- زندگی نامه 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهدای خلیل آباد- خمبن و آدرس shohadakhalilabad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





علی‌اصغر حیدری فرزند محمدعلی متولد 1314 در روستای خلیل‌آباد از توابع شهرستان خمین است. پیشه آباء و اجدادی‌اش کشاورزی بود. پس او از همان نوجوانی در مزرعه مشغول به کار شد. در حد خواندن و نوشتن سواد مکتبی داشت اما قرآن را به راحتی می‌خواند. در سال 1348 ازدواج کرد و صاحب شش فرزند بود.

او با این که در روستا زندگی می‌کرد اما در جریان حوادث انقلاب قرار گرفته بود و از سال 1356 مخالفتش را با رژیم حاکم اعلام کرد و در مبارزات مردم در شهر خمین حضور داشت و در تظاهرات شرکت می‌کرد. بعد از ساقط شدن رژیم پهلوی به کار کشاورزی ادامه داد و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی به جبهه جنوب اعزام شد. او فردی خوش اخلاق بود و هم در خانه و هم در بیرون از خانه به مهربانی و مردم‌داری شهرت داشت. پس از اولین حضورش در جبهه در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کرد و در آن عملیات از ناحیه پا مجروح شد و برای مدتی به روستا بازگشت. با وجود مجروحیت به کار کشاورزی می‌پرداخت و لحظه‌ای از تلاش دست بر نمی‌داشت. وی با آن که هنوز مجروحیتش بهبود نیافته بود، برای بار دوم به جبهه کردستان اعزام شد و سه ماه در آن جا حضور داشت.

سومین مرحله حضورش در مناطق جنگی مصادف شد با عملیات بدر و این مرتبه نیز سه ماه در خط مقدم جبهه بود. پس از آن یک مرحله هم در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به نبرد با دشمن بعثی پرداخت.

او سرانجام برای پنجمین بار به عنوان تک تیرانداز گردان روح‌الله(قدس سره شریف) به جبهه اعزام شد و در عملیات کربلای 5 در نیمه شب بیست و چهارم دی ماه سال 1365 بر اثر اصابت گلوله توپ بر سنگرش  همراه با باقر ساعدی از ناحیه سینه به پائین متلاشی شد و به شهادت رسید. پیکر پاکش همراه چهل تن از شهدای خمین تشییع شد و در خلیل‌آباد به خاک سپرده شد.

 

 


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 بهمن 1400برچسب:, ] [ 12:52 ] [ ابوالفضل براتیان ]

بسم الله الرحمن الرحیم

) وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ).[1]

هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏‌اند مرده مپندار بلكه زنده‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند.

با درود و سلام بیكران به پيشگاه مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دادگستر و نائب بر حقش اين اميد مستضعفان دنيا و با درود و سلام بیكران به شهيدان انقلاب و رزمندگان اسلام وصيت‌نامه را آغاز مى‌كنم.

ضمن عرض سلام به دوستان و برادران دينى و مذهبى به عرض می‌رسانم كه يك روزى صداى هل من ناصر ينصرنى امام حسين(علیهم السلام) در سرزمين كربلا طنين افكن شد. كسى جز هفتاد و يك نفر حسين(علیهم السلام) را يارى نكرد اما بعد پشيمان شدند اما پشيمانى سود ندهد. امروز صداى هل من ناصر حسين(علیهم السلام) زمان اين فرزند زهرا(B) بلندست هر آن لحظه شما را ندا می‌دهد. اما حب دنيا و مال دنيا و علاقه به زن فرزند شما را سرگرم نكند كه اين دنيا زود گذرست و به كسى وفا نخواهد كرد. حتى دنيا را خدا براى خاطر پنج تن آل عبا خلق كرد ولى به پنج تن آل عبا وفا نكرد.

برادران: هر آن لحظه عبرت بگيريد و ديگر اين كه براى اين دو روزه دنياى زودگذر دل برادران خود را براى مال دنيا آزرده نكنيد و اين قدر بدانيد كه هر كس قلب برادر دينى‌اش را بيازارد قلب خدا را آزرده. و ديگر اين كه آن مقدارى كه به خدا احتياج داريد به همان اندازه رو به خدا برويد و هميشه به ياد خدا باشيد.

تا همان طوري كه در قرآن مجيد آمده: ) فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ).[2] پس مرا ياد كنيد تا شما را ياد كنم.

و ديگر اين كه مسائل دين و نماز را سبك نشماريد كه اگر سبك بشماريد خدا نكرده نكند در رديف نمازگزاران حقيقى قرار نگيريد و همه واجبات را از جمله سهمين و زكات و صله‌رحم را به جا بياوريد كه مورد رحم خدا قرار گيريد. و ديگر اين كه برادران با تقوا و پرهيزگار باشيد از غيبت و تهمت دورى كنيد و خودتان را امتحان كنيد ببينيد مؤمن هستيد يا نه؟

خوب ببينيد مؤمن هستی يا خدا نكرده نيستی. خوب بگذريم چرا كه درد دل زياد است و جاى گنجايش نيست.

و در ضمن توصيه می‌كنم درباره خانواده محترم: قيم و سرپرستى خانه و بچه‌ها به عهده همسرم باشد اگر خواست نماند به عهده فرزندم على‌اكبر باشد. در موقع تقسيم هر يك، يك تقسيم و همسرم هم يك تقسيم ببرد. و در ضمن پنج هزار تومان خمس  هم بدهكارم اين را بپردازند به وجه احسن و جهت نماز هم براى من يك سال بدهند بخوانند.

على‌اصغر حيدرى.

 


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 بهمن 1400برچسب:, ] [ 12:51 ] [ ابوالفضل براتیان ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

جهت شادی روح شهدا و امام شهدا ((صلوات))
موضوعات وب
برچسب‌ها وب
تو (1)
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 71
بازدید کل : 6982
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


ساعت فلش مذهبی جنگ دفاع مقدس ذکر روزهای هفته

نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by itwebsite.ir